In 2016 was het 125 jaar geleden dat Philips haar eerste fabriek opende aan de Emmasingel in Eindhoven. Reden voor een feest voor de stad op 14 en 15 mei, om samen de toekomst te vieren. De gemeente Eindhoven, Royal Philips, Eindhoven365 en het Evoluon organiseerden samen alle overkoepelende activiteiten.

In het Klokgebouw zijn de culturele activiteiten geconcentreerd onder de noemer Klokgebouw viert de Toekomst, makers met het DNA van Eindhoven werden uitgenodigd om een blik op de toekomst te werpen. Er werd een culturele redeactie in het leven geroepen met daarin Effenaar, Van Abbemuseum, STRP, VPRO Medialab, Mediahuis, Klokgebouw, Strijp-S, Design Academy, TU/e en Zwaardvis. Gezamenlijk programmeerden en promoten zij Klokgebouw viert de Toekomst.

Bureau Vertigo coordineerde het programma en de culturele redactie, de organisatie van het festival en de ontwikkeling van de campagne.

Opdrachtgevers
Gemeente Eindhoven, Royal Philips, Eindhoven365, Klokgebouw
Programma
Samenbrengen programma van culturele redactie en artiestenproductie
Event
Facilitaire productie, logistiek, horeca, veiligheid, eventmanagement